دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

عوامل موثر در قیمت مبلمان اداری

 

مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. مبلمان اداری در یک شرکت می‌تواند فضا را تحت الشعاع قرار کند و متناسب با نوع فعالیت شرکت انتخاب شود.
اگر کمی با دنیای دکوراسیون آشنا باشید قدرت راحت‌تری برای انتخاب مبلمان اداری مناسب با فضای کاری خود خواهید داشت. همان‌طور که می‌دانید فضای اداری شرکت تاثیر متفاوتی بر روی روحیه مخاطبان خواهد گذاشت. می‌تواند روحیه کاری کارمندان را تغییر دهد و یا افراد جدیدی که وارد شرکت می‌شوند را تحت تاثیر قرار دهند. در واقع این تغییر ظاهری باید همه جوره یک تغییر مثبت باشد؛ که هم کارمندان با آن احساس راحتی کنند و هم زیبایی محیط را دوچندان کنند.
شما می‌توانید براساس بودجه خود و همچنین دکوراسیون اداری خود یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. بهترین کار این است که با افرادی که سالیان سال است در این امر تجربه کافی دارند مشورت کنید. گروه مهندسی مکعب آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان است تا بهترین دکوراسیون اداری را برای محل کار خود انتخاب کنید.
در این مقاله به دو عامل مهم که قیمت مبلمان اداری را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌پردازیم.

 

جنس چوب و تاثیر آن بر قیمت مبلمان اداری

انتخاب جنس چوب برای مبلمان قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع شما با بخشی از طبیعت زنده ارتباط برقرار می‌کنید و روی آن اثر و طرحی ایجاد می‌کنید. پس باید راه و روش کار با آن توسط استاد ماهر انجام شود تا در نهایت اثری بدون نقص را در اختیارتان بگذارند. کار کردن با چوب گردو بسیار سخت است. به همین دلیل قیمت مبلمان اداری که با چوب گردو ساخته شده باشند بیشتر است.
امروز استفاده و کاربرد MDF در محصولات مبلمان اداری به ویژه میز اداری بسیار پرطرفدار شده است. ام دی اف که یک فرآورده چوبی است، دارای مقاومت خوبی است چرا که از ترکیب چوب به همراه مواد دیگری ساخته می‌شود.

قیمت مبلمان اداری با روکش چرم

همجنین روکش چرم نیز می‌تواند بر روی قیمت مبلمان تاثیر مثبت داشته باشد. استفاده از جنس چرمی در مبلمان اداری نمای بسیار خاصی به آن می‌دهد. همچنین انتخاب مبل اداری با جنس چرمی می‌تواند تاثیر مثبتی بر فعالیت شغلی شما از دید مخاطبان بگذارد. اگر به عنوان یکی از شرکای تجاری برای بستن قرارداد به شرکتی مراجعه کنید، محیط شرکت را زیر نظر دارید و از آن تاثیر می‌گیرید. می‌توانم بدون شک بگویم که با نگاه کردن به دکوراسیون و مبلمان اداری احساس متفاوتی برای همکاری با آن شرکت خواهید داشت. این موضوع می‌تواند بعد روانی داشته باشد. آیا تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا نحوه لباس پوشیدن بازاریابان بسیار مهم است؟ این موضوع نشان‌دهنده تاثیر مثبتی است که بر خریدار می‎‌گذارد. پس با الهام گرفتن این موضوع، دکوراسیون و جنس مبلمان اداری هم تاثیر متفاوتی بر فعالیت شما دارد.
جدا از همه این مسائل، استفاده از مبلمان چرمی دلایل دیگری هم دارد. مبلمان اداری از جنس روکش چرم علاوه بر زیبایی ظاهری و شیک ساختن فضا، دوام و کیفیت خوبی هم دارند. چرم کار شده روی این مبلمان می‌تواند در رنگ‌های گوناگونی تولید شود و شما بر اساس رنگ دکوراسیون اداری خود و حتی رنگ لوگوی سازمانی خود برای ست کردن کمک بگیرید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این جنس این است که با نشستن بر روی صندلی اداری چرمی به شما احساس راحتی می‌دهد. جنس انعطاف پذیر چرم، باعث می‌شود از خستگی طولانی مدت بر روی مبلمان کمتر احساس خستگی داشته باشید.
با این دلایل پس بی دلیل نیست که قیمت مبلمان اداری چرمی کمی بالاتر نسبت به جنس‌های دیگر باشد.
اما برای تمیز نگه داشتن مبلمان چرمی باید آن را از گرد و غبار دور کنید. در صورت مشاهده غبار روی چرم، به کمک جاروبرقی خاک‌زدایی کنید سپس به کمک یک دستمال نرم آن را تمیز کنید.

برای انتخاب  و خرید مبلمان مقاله ” ویژگی مبلمان اداری ارگونومی ” را مطالعه کنید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 23 اسفند 1397ساعت 15:52  توسط محیا یوسفی 

تفکیک فضا با پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

امروزه با افزایش هزینه‌های اجاره فضای اداری، مدیران شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند از فضاها بهترین بهره‌وری را داشته باشند. به طوری که اجاره یک سالن بزرگ و بدون اتاق به صرفه‌تر از اجاره چند واحد اداری به نظر می‌رسد. اما آیا قرارگیری همه کارمندان در یک فضا مناسب است؟ مطمئنا در یک شرکت فروش آنلاین کالا، از قرارگیری کارمندان فروش در کنار کارمندان برنامه‌نویس بازخورد مناسبی در هدف شرکت دریافت نمی‌شود. روحیات کارمندان فروش بسیار فعال‌تر و پرانرژی‌تر است؛ در مقابل، تیم برنامه نویس دارای تمرکز بیشتری برای روش کار خود دارند.
برای این موضوع راه حل مناسبی وجود دارد. استفاده از پارتیشن اداری بهترین راه حل است. در واقع به کمک پارتیشن‌ها تفکیک فضا را به صورت کاذب انجام می‎دهید. اما قبل از خرید باید برای دفتر کار خود نیازسنجی را مطرح کنید؛ چرا که پارتیشن‌ها بسیار متنوع هستند و هرکدام برای جای خاصی مناسب هستند. تشخیص این موضوع شاید برای شما مشکل باشد. برای این کار با کارشناسان خبره گروه مهندسی مکعب مشورت کنید.
در این مقاله شما را با چند نمونه پارتیشن اداری آشنا می‌کنیم تا تصمیم‌گیری مناسب‌تری داشته باشید.

 

پارتیشن اداری عایق صدا

برای حفظ حریم شخصی کارکنان و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی انتخاب پارتیشن با قابلیت عایق بودن صدا، بهترین تصمیم است. این پارتیشن‌ها دوجداره هستند و بین جداره‌ها از مواد عایق مخصوص پر می‌شود. این مواد اجازه عبور صوت را نمی‌دهند. شاید این پارتیشن برای تمامی قسمت‌های شرکت ضروری نباشد و تنها هزینه‌های شما را زیاد کند. شما می‌توانید پارتیشن اداری عایق صدا را برای اتاق جلسه و قسمت کارمندان پشتیبانی که تماس و صحبت‌های تلفنی آن‌ها با مشتریان بیشتر است، استفاده کرد.
پارتیشن اداری عایق صدا را با عنوان پارتیشن آکوستیک هم می‌شناسند. برای نصب آن باید ارتفاع کف تا سقف فضا در نظر گرفته شود؛ کار عاقلانه‌ای نیست که قسمتی از بالای پارتیشن با فضا مشترک باشد چون تاثیر آن به خوبی ایجاد نمی‌شود.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای برای فضاهای اداری علاوه بر زیباتر کردن محیط، فضای دوستانه تری ایجاد می‌کنند. جداسازی فضا توسط جسمی شفاف انجام می‌شود و شما به محیط اشراف دارید. یکی دیگر از مزیت‌های داشتن پارتیشن شیشه ای، حذف برخی تماس های درون سازمانی بین کارمندان است. به طور مثال اگر با یکی از همکاران بخش دیگر نیاز به صحبت و همفکری داشتید، قبل از تماس با یک نگاه از حضور او پشت میزش باخبر می‌شوید سپس اقدام به تماس می‌گیرید.
امروزه بسیاری از شرکت‌های استارتاپی برای طراحی دکوراسیون اداری از پارتیشن شیشه ای استفاده می‌کنند. این پارتیشن‌ها فضای گرم و صمیمی برای کارمندان ایجاد می‌کند.

پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن‌های متحرک دست شما را برای جابجا کردن و تنظیم آن باز می‌گذارند. و البته انواع مختلفی دارند؛ پارتیشن ریلی، پارتیشن لولایی، پارتیشن متحرک چرخ‌دار.
پارتیشن متحرک لولایی توسط لولاهای فلزی به هم متصل هستند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود و با توجه به فضای در نظر گرفته شده، اندازه طولی پارتیشن را کم یا زیاد کنید.
پارتیشن ریلی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفکیک فضاهای اداری است. چرا که با طراحی بی‌نظیر خود عملکرد مناسبی هم دارند. پارتیشن ریلی توسط ریل‌هایی که در کف و سقف فضا نصب می‌شوند کارایی دارند.
برخی از این پارتیشن‌ها در قسمت زیرین خود دارای چرخ هستند که به راحتی می‌توانند جابجا شوند؛ درنتیجه زمانی که به تقسیم بندی فضا نیاز ندارید امکان جمع کردن آن را خواهید داشت و با این کار فضای بزرگ‌تری داشته باشید.

اما اگر بخواهم یکی از مزیت‌های مهم پارتیشن بندی را به شما بگویم، نظم بخشیدن به فضاهای اداری است. یک سالن بزرگ را درنظر بگیرید که در هر قسمت آن یک میز اداری و سیستم چیده باشند؛ کارمندان علاوه بر نداشتن حس حریم شخصی، احساس نظم در محیط نیز ندارند. به کمک پارتیشن بندی، برای سازماندهی دفتر کار خود قدم مثبتی بردارید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 16 اسفند 1397ساعت 14:58  توسط محیا یوسفی 

نحوه انتخاب مبلمان اداری فضای باز

مبلمان اداری

اگر دفتر کار شما دارای فضای باز است، یک فرصت مناسب دارید که از این فضا به بهترین نحو استفاده کنید. فضاهای باز در شرکت‌ها می‌تواند فضاهای بسیار مثبتی برای استراحت چند دقیقه‌ای کارمندان باشد. شاید دلتان بخواهد قهوه خود را در فضای باز با نفس تازه بنوشید؛ انرژی تازه‌ای بگیرید و ادامه کار خود را پیش ببرید. حتی شما به عنوان رئیس شرکت می‌توانید جلسات کاری خود را در فضای باز برگزار کنید. پس برای این کار باید فضا را مناسب فعالیت‌های خود کنید.
اگر فضای باز در شرکت دارید و آن را تبدیل به انباری کرده‌اید، با هزینه‌ای مناسب می‌شود آن را تبدیل به فضای آرامش بخشی کرد که لحظاتی از دنیای استرس کاری دور شوید. کاری که باید بکنید این است که فضای باز محیط شرکت خود را بشناسید و با توجه به این مسائل دکوراسیون داخلی دفتر خود را تغییر دهید. نور و متراژ آن را درنظر بگیرید. برای این کار می‌توانید با گروه مهندسی مکعب مشورت کنید.

 

توجه به جنس مبلمان اداری فضای باز

اولین نکته برای انتخاب مبلمان اداری فضای باز توجه به جنس پارچه و ساختار آن است. باید توجه کنید که جنس مبلمان مقاوم در برابر عوامل محیطی باشد. با رطوبت پوسته پوسته نشود. با تابش نور خورشید، رنگ و کیفیت خود را از دست ندهد.
محل قرارگیری میز و مبلمان اداری را به زمین محکم کنید. راه دیگر انتخاب مبلمانی است که وزن مناسبی داشته باشند و به راحتی با وزش باد جابجا نشوند.
مبلمان حصیری، جنس مناسبی برای قرار گرفتن در فضاهای باز دارند. مبلمان حصیری معمولا جنس مقاومی در برابر عوامل محیطی دارند. اما برای نشستن طولانی مدت مناسب نیستند؛ به هر حال اگر مایل به خریداری آن هستید بد نیست چند کوسن نیز خریداری کنید. کوسن‌ها را می‌توانید در فضای بسته نگهداری و با توجه به نیاز از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است مبلمان حصیری، گرد و غبار کمتری به خود جذب می‌کنند و خیال شما را از بابت نظافت آن کمی راحت می‌کند.
بعد از مبلمان حصیری، مبلمان فلزی ضد زنگ مناسب فضاهای باز هستند. یکی از انواع مبلمان فلزی را به اسم مبلمان فرفورژه می‌شناسیم. طراحی این مبلمان معمولا ظریف هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. وزن مناسبی دارند و در برابر نور خورشید و باران و ضربه مقاوم هستند. همچنین رنگ فلز و پارچه کار شده این مبلمان را می‌توانید با دکوراسیون اداری و رنگ سازمانی خود ست کنید.
بودجه خود را بسنجید، اگر می‌خواهید خرید مطمئن‌تری داشته باشید به شما مبلمان با جنس آلومینیوم را پیشنهاد می‌کنیم. مبلمان آلومینیومی مقاوم در برابر شرایط محیطی هستند.
با توجه به فضای باز حتی می‌توانید مدل‌های متنوع نیمکت را نیز برای مقایسه مشاهده کنید؛ شاید نظرتان عوض شد!

نکات نگهداری از مبلمان اداری فضای باز

با توجه به جنس پارچه مبلمان نحوه نگهداری آن را بررسی کنید.
اگر فکر می‌کنید رطوبت ممکن است به مبلمان اداری فضای باز آسیب برساند، بهترین کار استفاده از سقف متحرک یا سایبان‌ها است. با این کار از برخورد مستقیم باران و برف روی مبلمان تا حدی جلوگیری می‌کنید.
البته استفاده از سایبان و چتر در فضاهای باز امری ضروری است. مطمئنا از تابش مستقیم خورشید بر روی صورت خود آن هم در جلسات کاری احساس رضایت ندارید.
در کنار مبلمان اداری باید فکری برای انتخاب میز اداری فضای باز هم داشته باشیم. این میز باید به گونه‌ای انتخاب شود که با برخورد باد به راحتی جابجا نشود. در هنگام جلسات از مهمانان خود پذیرایی داشته باشید.
میز اداری فضای باز را ترجیحا شیشه‌ای انتخاب نکنید. در فصل پاییز که احتمال باد و طوفان بیشتر است و جالب نیست روز بعد به سرکار برگردید و با صحنه شکسته شدن شیشه میز اداری خود روبرو شوید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 13 اسفند 1397ساعت 12:26  توسط محیا یوسفی 

عوامل موثر در انتخاب میز اداری

انتخاب میز اداری مناسب، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ اما انجام درست این کار پیچیده، مزایای بسیاری دارد که موجب بهبود کارایی و بازدهی فعالیت کارکنان سازمان می‌شود. افراد و سازمان‌های گوناگون فاکتورهای متفاوتی را برای انتخاب میز اداری مناسب در نظر می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت هر کسب‌وکاری فاکتورهای مشخصی برای انتخاب میز اداری دارد. اما این انتخاب فاکتورهای عمومی‌تری نیز دارد؛ که در نظر گرفتن آنها در هر شرایطی مهم است. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی چند عامل موثر در انتخاب میز اداری پرداخته‌ایم.

میز اداری

 

سبک طراحی هماهنگ

میز اداری یکی از عناصر اصلی مبلمان اداری است؛ در نتیجه تاثیری عمیق بر طراحی دکوراسیون اداری دارد. یک میز اداری که از نظر طراحی در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوراسیون دفتر کار شما نباشد؛ به‌راحتی می‌تواند موجب آشفتگی بصری در دکوراسیون داخلی دفتر کار شود. به همین دلیل انتخاب یک میز اداری که در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوراسیون اداری باشد، بسیار مهم است.
برای این هماهنگی دو موضوع بسیار مهم است. موضوع اول هماهنگی میز کار با سایر اجزای مبلمان اداری است. ایجاد این هماهنگی به نسبت ساده است. به‌خصوص اگر تمامی مبلمان اداری را به یک‌باره و همراه با هم خریداری کرده باشید؛ احتمال همسو نبودن طراحی آنها کم خواهد بود.
موضوع دوم مسئله انتخاب مبلمان اداری هماهنگ با دکوراسیون اداری است. توجه داشته باشید که دکوراسیون اداری از اجزای دیگری نیز تشکیل شده است. از جمله این اجزا می‌توان به جنس و رنگ دیوارها، کفپوش‌ها، پارتیشن‌ اداری ، شکل نورپردازی، تابلوها و تزئینات و… اشاره کرد. هماهنگی با چنین اجزایی گاهی مشکل‌تر و نیازمند دانش طراحی، دقت و سلیقه بیشتری است.

فضای ذخیره‌سازی

عامل دیگری که هنگام انتخاب میز اداری باید در نظر بگیرید؛ مسئله فضای ذخیره‌سازی است. یکی از عوامل مهم در بهبود کارایی کارکنان، وجود نظم در فضای کاری است. فضاهای ذخیره‌سازی متنوع کمک می‌کنند؛ تا کارکنان بتوانند به دسته‌بندی مستندات، پرونده‌ها و سایر اجزای کاری خود بپردازند. بنابراین هنگام انتخاب میز اداری به مسئله وجود فضای ذخیره‌سازی توجه داشته باشید. میزان و سبک فضای ذخیره‌سازی به موضوع فعالیت شما بستگی دارد. برخی کسب‌وکارها نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت موارد دیگر هستند.

راحتی و ارگونومیک بودن

برای انتخاب میز اداری بارها بر این موضوع تاکید شده که راحتی و ارگونومیک بودن میز اداری مسئله بسیار مهمی است. کارکنان ساعت‌های متوالی را روی صندلی اداری و پشت میز اداری مشغول فعالیت هستند؛ در نتیجه بسیار مهم است که با کمترین میزان فشار و خستگی کار کنند. هرچه فشار جسمی روی کارکنان بیشتر باشد؛ از کیفیت کار آنها کاسته می‌شود. همچنین استفاده از میز کار غیر استاندارد، می‌تواند موجب دردهای مزمن و مشکلات ستون فقرات و دردهای شدید در این نواحی شود. بنابراین بسیار مهم است که میز و صندلی اداری شما راحت و ارگونومیک باشد؛ تا بتوانید بیشترین بهره را از فعالیت کارکنان خود به‌دست آورید. در این زمینه هماهنگی میز و صندلی انتخاب شده با یک‌دیگر، مهم‌ترین اصل است.

کیفیت میز اداری

مبلمان اداری به نسبت مبلمان خانگی بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم باید با دوام‌‎تر بوده و بتواند در مقابل استفاده زیاد، کمترین استهلاک را داشته باشد. در میان انواع مبلمان اداری نیز، میز اداری بیش از سایر اجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه انتخاب یک میز اداری باکیفیت و بادوام بسیار مهم است. توجه به این نکته که مبلمان اداری باید حداقل چند سال با کیفیت بالا کار کنند؛ اهمیت مسئله دوام و کیفیت را، بیش از پیش مشخص می‌کند.
در طراحی‌های مدرن که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است؛ طراحی میزهای اداری بر مبنای چارچوب و پایه‌های فلزی و صفحه ام‌دی‌اف، موجب شده است که این دغدغه تا حدود زیادی مرتفع شود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 8 اسفند 1397ساعت 13:46  توسط محیا یوسفی 

آشنایی با میز کار گروهی و مزایا و معایب آن

میز اداری

طراحی دکوراسیون اداری یکی از شاخه‌های مورد توجه و محبوب در طراحی داخلی است؛ و این روزها به شدت مورد توجه کسب‌وکارهای گوناگون قرار می‌گیرد. شاید علت این توجه و افزایش اهمیت طراحی دکوراسیون اداری را بتوان در اثرگذاری آن بر مناسبات کاری، میزان بازدهی کارکنان و در نتیجه افزایش بهره‌وری دانست.
در این زمینه یکی از موثرترین بخش‌های مبلمان اداری، میز اداری است. میزهای اداری در انواع گوناگونی طراحی و تولید می شوند؛ که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مزایای مختص به خود هستند. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی ویژگی‌های میز کار گروهی و مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

 

میز کار گروهی چیست؟

از محصولات مبلمان اداری که این روزها کاربرد بسیاری در دفاتر مدرن دارند؛ میز کار گروهی است. به زبان ساده میز کار گروهی به یک میز اداری گفته می‌شود؛ که همزمان می‌تواند فضای کار برای چند نفر را فراهم کند. این مدل میزها برای مشاعل مدرن که اغلب با رایانه سروکار دارند؛ بسیار جذاب و مفید است.
از سویی میز کار گروهی را می‌توان ره‌آورد شیوه جدید طراحی دکوراسیون اداری دانست. در واقع میز کار گروهی پاسخ به نیازی است که به دلیل طراحی دفاتر اداری به صورت دفاتر باز (Open office) ایجاد شده است. در ادامه این مقاله با مزایا و معایب این نوع میز اداری آشنا می‌شوید.

مزایای میز کار گروهی

میز کار گروهی اگر در جای درست خود استفاده شود؛ مزایای بسیاری را برای هر کسب‌وکاری ایجاد می‌کند. شاید بتوان اولین مزیت این مدل میز اداری را صرفه‌جویی در فضا دانست. این میزها اجازه می‌دهند تا تعداد بیشتری از کارکنان در فضایی کوچک‌تر اما کاملا بهینه و مناسب مشغول فعالیت باشند. این صرفه‌جویی در فضا طبیعتا می‌تواند در کاهش هزینه‌های کسب‌وکار موثر باشد.
دومین مزیت میز کار گروهی امکان تعامل گروه‌های کاری مرتبط با یک‌دیگر و افزایش سرعت انجام کارهای گروهی است. در واقع میزهای کار گروهی باعث می‌شود از تعداد جلسات کاسته شده؛ و مسائل و ابهامات درون سازمانی، در لحظه ایجاد و با مشورت و همفکری کارکنان فعال روی یک میز کار گروهی، مرتفع شود.
سومین مزیت میز کار گروهی را باید امکان کنترل بیشتر روی فضا دانست. این میزها اجازه می‌دهند تا در یک دفتر اداری باز، مدیران و سرپرستان بتوانند راحت‌تر با کارکنان خود ارتباط برقرار کرده؛ و محیط کار را کنترل کنند.
در نهایت آخرین مزیت مهم میز کار گروهی، ساده شدن بهره بردن همه افراد از امکانات اشتراکی از جمله پرینتر، اسکنر، فکس و…. است.

معایب میز کار گروهی

هیچ محصولی بدون ایراد نیست. میز کار گروهی نیز ممکن است چالش‌هایی را برای کارکنان و سازمان ایجاد کند. البته اغلب این چالش‌ها ناشی از استفاده از میزهای کار گروهی در فضای نامناسب است. در واقع میز کار گروهی برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست. پس بهتر است با بهره بردن از مشورت یک طراح دکوراسیون اداری با تجربه و با سنجش دقیق ویژگی‌های سازمان متبوع خود، اقدام به خرید میز کار گروهی نمایید.
از جمله معایب معمول میزهای کار گروهی می‌توان به هم‌همه و کاهش تمرکز کارکنان اشاره کرد. این مسئله می‌تواند در مشاغلی که نیازمند تمرکز بالایی هستند، مشکل زا باشد.
همچنین میز های کار گروهی برای مشاغلی که هر کارمند به صورت جداگانه دارای ارباب رجوع است؛ آزار دهنده خواهد بود. چراکه امکان ارتباط مناسب با ارباب رجوع در این میزها فراهم نمی‌شود.
یکی دیگر از معایب معمول میز کار گروهی کاهش حریم خصوصی کارکنان است. در عمل کارکنان یک‌سوم روز خود را در فضای سازمان و البته پشت میز کار خود می‌گذرانند. در این ساعات طولانی، کارکنان گاهی نیازمند داشتن حریم خصوصی می‌شوند. فضایی که بتوانند در آن راحت باشند؛ و احساس نکنند که چشم در چشم همکاران خود قرار دارند. اگرچه برای این مشکل نیز پیشنهادات زیادی مطرح شده است؛ اما در نهایت این نقطه ضعف میزهای کار گروهی را باید پذیرفت و برای آن راه‌حل مناسبی اندیشید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 5 اسفند 1397ساعت 17:01  توسط محیا یوسفی